Google

Tlačové centrum Google Slovensko

  1. O spoločnosti Google
  2. Tlačové centrum Google Slovensko
  3. Hlásenie o správach

Google prichádza na Slovensko podporiť rozvoj e-commerce

Bratislava, 21.6.2011 – Internetový vyhľadávač Google otvára svoje nové obchodné zastúpenie pre slovenský trh v Bratislave. Cieľom je podporiť rozvoj e-commerce na Slovensku, ktorý má aj priamy vplyv na ekonomiku krajiny. Online prostredie komerčne nevyužíva ani desatina slovenských spoločností, pričom podnikatelia a malé a stredné podniky generujú prostredníctvom e-commerce minimálny podiel z celkového obratu (3%).* Google Slovensko sa preto zameria na vzdelávacie aktivity a podporu v oblasti e-marketingu s dôrazom na exportérov a MaSP (malé a stredné podniky). Google Slovensko povedie nový Country Manažér Rasťo Kulich so svojim slovenským obchodným tímom.

Podľa štúdie spoločnosti The Boston Consulting Group napriek kvalitnej internetovej infraštruktúre (67% domácností) a záujmu veľkej časti spotrebiteľov o online nakupovanie (ktoré je vnímané ako lacnejšie, rýchlejšie, nekomplikované a vcelku bez rizika) je nákup na internete na Slovensku na veľmi nízkej úrovni. Aj keď sa už viac ako tretina (34%) slovenských spotrebiteľov snaží nakupovať online, pri nákupoch spotrebného tovaru na internete minú v priemere (na jedného kupujúceho) takmer najmenej z Európy. Hlavnou príčinou nízkej úrovne e-commerce je malá ponuka zo strany firemného sektora, ktorý ešte túto príležitosť na internete neobjavil.

Napriek tomu, že až 98% malých, stredných a veľkých firiem (bez finančného sektoru a mikrofiriem) je pripojených na internet, len 7% z nich využíva nové technológie na obchodovanie na internete. Lepšia situácia je pri veľkých firmách (nad 250 zamestnancov), kde už pätinu obratu (17%) firmy generujú z e-commerce. Naopak, dosť pesimistický je podiel obratu z online obchodovania u podnikateľov a malých a stredných firiem (3% z celkového obratu), ktorým sa Slovensko dostáva na najnižšie priečky v rámci európskych krajín. E-commerce a internet ako taký má pritom (podľa štúdie Svetovej banky) priamy pozitívny vplyv na ekonomiku krajiny (na HDP krajiny).

„Takmer 80 % všetkých firiem na Slovensku sú mikrofirmy, teda majú veľmi málo zamestnancov a žiaľ aj obmedzené finančné možnosti. Pre malú začínajúcu firmu je ale veľmi dôležité, aby si získala meno na trhu a vyhovujúcu skupinu zákazníkov, segment trhu. Preto sú internet a nové technológie nielen cenovo najprístupnejším riešením, ale pre začínajúce firmy často aj najefektívnejším komunikačným médiom,” hovorí Viola Kromerová, generálna sekretárka Slovenského živnostenského zväzu.

„Vidíme, že spotrebitelia záujem o online nakupovanie majú, v prvej fáze sa teda skôr zameriame na vzdelávanie firemného sektora, aby sme firmám pomohli vedieť sa prezentovať online a pripraviť sa na e-commerce. V ďalšej fáze chceme pomocou online nástrojov a e-marketingu prepojiť firmy s ich potenciálnymi zákazníkmi,” hovorí nový Country Manažér slovenského Googlu, Rasťo Kulich a pokračuje: „Výhody z toho budú mať nielen firmy, ktoré tak môžu ďalej rozvíjať svoje podnikanie, ale tiež slovenskí spotrebitelia, ktorým sa rozšíri výber produktov a služieb na trhu, ako aj možnosti nájsť najvýhodnejšiu ponuku.”

Aktivity Googlu Slovensko sa zamerajú hlavne na vzdelávanie firemného sektora s dôrazom na exportérov, podnikateľov a malé firmy. Spoločnostiam chce sprostredkovať relevantné informácie o všetkých online nástrojoch a službách, ktoré môžu využiť pre rast svojho podnikania vrátane bezplatných analytických nástrojov pre prieskum trhu a technológií zdarma alebo online reklamných služieb. Tie firmám všetkých veľkostí ponúkajú efektívnu komunikáciu aj s obmedzeným rozpočtom, ale hlavne presné cielenie, vysokú návratnosť investícii, flexibilné prispôsobenie aktuálnym marketingovým cieľom a čoraz rozmanitejšiu kreativitu.

„Online reklama a nástroje od Googlu sú kľúčovou súčasťou našich online marketingových aktivít. Google AdWords nám v prvom rade prináša mnoho návštevníkov, z ktorých sa stávajú reálni klienti a z hľadiska ceny na jednu akvizíciu patrí medzi dlhodobo najefektívnejšie. Vďaka analytickým nástrojom zasa máme prehľad o tom, ako sa správajú návštevníci našich stránok a ktoré kampane sú úspešné,” hovorí Pavol Košta, špecialista pre online marketing banky ZUNO a dodáva: „Vzhľadom na to, že dokážeme vyhodnotiť prínos každého investovaného eura, možnosti internetu využívame naozaj efektívne.”

„Faktom je, že internet je v súčasnosti najrýchlejšie rastúce médium a v niektorých rozvinutých krajinách Európy ako napríklad Anglicko alebo Švédsko sú už dnes investície do reklamy na internete väčšie ako do TV reklamy. Tento trend sa prirodzene dostáva aj k nám, mení trh a vytvára nové príležitosti. Bude na slovenských firmách, akým spôsobom sa dokážu zmene prispôsobiť a využiť ju vo svoj prospech skôr než ostatní hráči na trhu,” konštatuje Rasťo Kulich.

Google je však na Slovensku prítomný od roku 2004, kedy začal lokalizovať svoje služby do slovenčiny pre užívateľov aj firmy. Najskôr to boli Vyhľadávač Google a reklamné systémy Google AdWords a Google AdSense, neskôr k nim pribudli Gmail, Mapy Google, prehliadač Chrome alebo Prekladač Google. V tzv. “cloude” môžu užívatelia využívať Dokumenty Google, Kalendár Google alebo Fotografie Google, firmy k nim majú prístup aj v balíčku týchto aplikácií pod názvom Google Apps. Slovenskí užívatelia sa môžu tešiť na ďalšie zlepšenia a inovácie, ktoré budú v budúcnosti lokalizované aj do slovenčiny.

*zdroj dát: The Boston Consulting Group, 2010

O spoločnosti Google Inc.

Inovatívne vyhľadávacie technológie spoločnosti Google umožňujú každodenný prístup k informáciám miliónom ľudí po celom svete. Google založili v roku 1998 Larry Page a Sergey Brin, dvaja študenti univerzity v Stanforde, a dnes má popredné postavenie na všetkých hlavných globálnych trhoch. Model cielenej reklamy, ktorý Google ponúka svojim zákazníkom, poskytuje firmám všetkých veľkostí merateľné výsledky a zároveň rozširuje možnosti internetu pre samotných užívateľov. Centrála spoločnosti Google sa nachádza v americkom Silicon Valley, jednotlivé pobočky potom na rôznych miestach Ameriky, Európy a Ázie. Viac informácií nájdete na www.google.sk.

Viac informácií o reklamnej službe Google AdWords sa dozviete na oficiálnom slovenskom blogu Googlu Všetko o AdWords, ktorý popri novinkách v službe AdWords prináša aj témy špeciálne určené pre slovenských inzerentov.

Grayling Slovakia
Daša Tkáčová
Palisády 36, 811 06 Bratislava
Tel.: +421 2 5920 1405
Fax: +421 2 5920 1400
E-mail: dasa.tkacova@grayling.com

# # #

Google je ochranná známka spoločnosti Google Inc. Všetky ďalšie mená produktov či firiem môžu byť ochrannými známkami svojich vlastníkov.